مقالات

آشنایی با ویزای کار و شرایط دریافت آن

ویزا

آشنایی با ویزای کار و شرایط دریافت آن

امروزه یکی از راه های مهاجرت قانونی به خارج از کشور ، مهاجرت از طریق ویزای کاری است. از آنجایی که این روش نسبت به روش های سرمایه گذاری و تحصیل شرایط آسان تری دارد ؛ اغلب افراد برای مهاجرت از کشور به دنبال ویزای کار هستند. بدین ترتیب می توانند از همان ابتدای ورود به کشور دیگر مشغول به کار شده و کسب درآمد کنند. در این مقاله قصد داریم به ویزای کار و شرایط دریافت آن بپردازیم و در ادامه شما را با بهترین صادرکننده ویزای کار آشنا کنیم. پس تا آخر مطلب را دنبال کنید.

ویزا چیست؟

به طور کلی ویزا همان مجوزی است که کشور مقصد برای ورود شما صادر کرده که طی آن می توانید در مدت زمان مشخص شده در آن کشور اقامت داشته باشید.

آشنایی با ویزای کار

این نوع ویزا مخصوص افرادی صادر می شود که به منظور کار به کشور دیگر مهاجرت می کنند. ویزای کار در پی صدور دعوت نامه شرکت مقصد برای فرد متقاضی به صورت قانونی صادر می گردد. این نوع ویزا یکی از رایج ترین ویزای مهاجرتی محسوب می شود. با اخذ ویزای کار می توان به صورت کاملا قانونی ضمن برخورداری از همه مزایای کشور مقصد ، اقامت رسمی را طی زمان مشخص شده اخذ کرد.

انواع ویزای کار

انواع ویزای کار بسته به شرایط کشور مقصد متفاوت است. موضوع مهمی که اغلب افراد در پی آن هستند امکان تبدیل ویزای کار به اقامت دائم در اکثر کشورهاست. به خاطر داشته باشید که از هر شرکت مهاجرتی اقدام به اخذ ویزای کار نکنید و فقط از طریق بهترین صادرکننده ویزای کار اقدام نمایید.

ویزای کار ؛ روشی برای جذب نیروی متخصص

ویزا

 

بسیاری از کشورها در راستای میانگین سن کاری و شرایط کار اقدام به جذب نیروی متخصص از کشورهای دیگر می کنند. این روش سهم بسزایی در توسعه اقتصاد کشور مذکور دارد. در این خصوص بهتر است با بهترین صادرکننده ویزای کار مشاوره داشته باشید.

اقامت از طریق ویزای کاری

هر کشور قوانین خاص خود را برای صدور ویزای کاری دارد ؛ اما به طور معمول کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین مشترکی در این خصوص دارند. شرط اصلی آن پیشنهاد کاری از کشور مقصد به فرد متقاضی است.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا قوانین خاص خودشان را برای صدور ویزای کار دارند. بدین صورت که ابتدا آگهی استخدام را به مدت سه ماه در کشور خودشان منتشر می کنند. در صورتی که فرد متقاضی برای شغل مورد نظر پیدا نشد ؛ آگهی فوق را دوباره به مدت سه ماه در سطح اتحادیه اروپا بازنشر می کنند. در نهایت اگر باز هم فرد مناسب برای شغل مورد نظر پیدا نشد از بین افراد خارجی استخدام می کنند.

اهداف صدور ویزای کار

هر کشوری جهت تامین منابع انسانی اقدام به جذب نیروی کار می کند. هدف راهبردی در صدور ویزای کار تامین نیروی کار تخصصی با کمترین دستمزد است. به اختصار می توان اهداف کشورها نسبت به صدور ویزای کار را اینطور برشمرد.

  • توسعه اشتغال
  • پیشرفت اقتصاد
  • صرفه جویی در هزینه
  • رفع نیاز نیروی کار

مدارک مورد نیاز

هر کشوری سیاست ها و قوانین خاص خودش را برای صدور ویزای کار دارد. بنابراین نمی توان یک فهرست دقیق از مدارک مورد نیاز را برای همه کشورها بیان کرد. اما به منظور بررسی کلی ، فهرستی از مدارک مورد نیاز برای صدور ویزای کار را در زیر می آوریم. برای اطلاع دقیق از آن بستگی به کشور مقصد می توانید از بهترین صادرکننده ویزای کار مدارک مورد نیاز را جویا شوید.

  • گذرنامه و مدارک شناسایی شامل کارت ملی و شناسنامه
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک سوابق کاری
  • شرایط سنی بر طبق سیاست کشور مقصد
  • داشتن تخصص در حرفه های مورد نیاز کشور مقصد
  • داشتن مدرک زبان مورد نظر کشور مقصد
  • دعوت نامه رسمی از کارفرما در کشور مقصد
  • رزرو بلیط مقصد
  • مصاحبه با افسر مربوطه برای سنجش دانش زبان کشور مقصد
  • ترجمه رسمی تمام مدارک و ارائه به سفارت کشور مقصد

شرایط ویزای کار

ویزای کاربه طور معمول شرایط ویزای کار توسط کارفرمای کشور مقصد تعیین می شود. در یک نگاه کلی این شرایط برای مهاجران ایرانی شامل مدرک تحصیلی ، مدرک زبان ، تخصص ، سوابق کاری و شرایط سنی می شود.

کشورهای دارای بیشترین درخواست مهاجرت شغلی

در سال 2021 کشورهایی مانند استرالیا ، آلمان ، ژاپن ، ایتالیا و نیز عمان بیشترین درخواست را برای مهاجرت شغلی دارند. در خصوص انتخاب کشور مقصد بهتر است با بهترین صادرکننده ویزای کار مشورت کنید.

امکان تبدیل ویزای توریستی به کاری

بعضی کشورها مانند کانادا امکان تبدیل ویزای توریستی را به کاری را برای متقاضیان فراهم کرده اند. اما در برخی کشورها مانند استرالیا این امکان وجود ندارد. بنابراین قبل از اقدام شرایط کشور مقصد را از از بهترین صادرکننده ویزای کار جویا شوید.

سخن پایانی

برای مهاجرت و اخذ ویزای کار می توانید ضمن مراجعه به سایت ماهان پرشین به عنوان بهترین صادرکننده ویزای کار به نشانی www.mahanpersian.com در بالای صفحه گزینه مهاجرت به کشورها را انتخاب کنید. در صفحه کشور مذکور شاهد شش تقسیم بندی اصلی شامل مهاجرت از طریق تحصیل – مهاجرت از طریق کار – مهاجرت از طریق سرمایه گذاری – اقامت از طریق ازدواج – امور پناهندگی– اقامت و تابعیت از طریق تولد خواهید بود. بدین ترتیب به راحتی می توانید از طریق این سایت اقدام به دریافت ویزا و مهاجرت به کشورهای مختلف کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = سه