مقالات

راه های اخذ ویزا و اقامت اروپا بدون دردسر اروپا

اخذ ویزا و اقامت

راه های اخذ ویزا و اقامت اروپا بدون دردسر اروپا

به طور کلی در کره زمین مناطقی که از نظر تجاری، آب و هوا، وضعیت اقتصادی، اشتغال، تحصیلات، رفاه، تسهیلات و … وضعیت مناسبی دارند، برای اخذ ویزا و اقامت مورد استقبال قرار می گیرند. قاره اروپا یکی از مناطق است که به دلیل ویژگی های مثبتی که برای زندگی، گردش، اشتغال و تحصیلات دارد، مورد توجه بسیاری از گردشگران و مهاجران قرار می گیرد.

چرا اخذ ویزا و اقامت در اروپا اهمیت دارد؟

 در حال حاضر افراد بسیاری از کشورهای مختلف به خصوص کشورهای جهان سوم در شهرها و کشورهای اروپایی زندگی می کنند. اروپاییان برای شهروندان خود مزایای زیادی در نظر گرفته اند.

اقامت با سرمایه گذاری

 اول اینکه بین کشورهای اروپایی توافق نامه هایی همچون منطقه شینگن، عضویت در اتحادیه اروپا، منطقه یورو و … انجام گرفته و فردی که از امتیاز زندگی در اروپا بهره‌مند می‌ شود، می ‌تواند به واسطه این توافق نامه ها امکان تعامل با جهان را داشته باشد و از سیاست های یکپارچه قاره اروپا نیز بهره مند گردد. به همین علت اخذ ویزا و اقامت در اروپا برای بسیاری از ایرانیان اهمیت دارد.

روش های اخذ ویزا و اقامت در اروپا چیست؟

 برای اخذ ویزا و اقامت در اروپا روش های مختلفی وجود دارد. این اقامت می‌ تواند از طریق خرید ملک، انجام سرمایه گذاری، تمکن مالی، اقامت اروپا از طریق ترکیه، اقامت از طریق ازدواج، ثبت شرکت، تحصیل یا اشتغال باشد.

اقامت با سرمایه گذاری

 در سال ۲۰۰۸ کشورهای اروپایی با بحران مالی مواجه شده و از همین رو تصمیم گرفتند، پایه های اقتصادی کشورهای خود را به کمک سرمایه های مهاجران تقویت و پایدار کنند. پرتغال اولین کشوری بود که اقدام به جذب مهاجران ثروتمند کرد. در این راستا، کشور پرتغال به سرمایه ‌گذارانی که به شکل فعال یا غیرفعال در این کشور سرمایه گذاری داشتند، ویزای طلایی اعطا کرد. بعد از این پروسه نیز اقامت دائم پرتغال به مهاجران داده می شد. پرتغال عضو منطقه شینگن، عضو اتحادیه اروپا و … است. به همین خاطر افرادی که اقامت کشور پرتغال را گرفتند، می توانند به دیگر کشورهای اروپایی نیز سفر نمایند. همچنین از امکانات اتحادیه اروپا نیز بهره مند شوند. در حال حاضر کشور پرتغال توانسته ۹۰ درصد از سرمایه گذاری خارجی را جذب کند و از این طریق مشکلات اقتصادی خود را برطرف نماید.

 بعد از پرتغال کشورهای اروپایی دیگر همچون انگلیس،  فرانسه و آلمان به سراغ سرمایه گذاری فعال رفتند. در واقع آن ها برای گرفتن ویزا و اقامت مهاجران، شرط ثبت شرکت و ایجاد اشتغال در کشور را مطرح کردند. برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز همچون یونان و  پرتغال سرمایه گذاری های غیر فعال را به مهاجران معرفی کردند. خرید اوراق قرضه دولتی، اهدای پول به دولت و … از جمله روش های غیر مستقیم سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی است.

خرید ملک و اخذ ویزا و اقامت

 همان طور که گفتیم یکی از روش های اخذ ویزا و اقامت در اروپا سرمایه‌گذاری‌های غیرفعال است. خرید ملک به عنوان یکی از سرمایه گذاری های غیر فعال مورد توجه افراد ثروتمند و بازنشسته که قصد اقامت دائم در کشورهای اروپایی را دارند، قرار می گیرد. در واقع این ثروتمندان می خواهند بدون اینکه در مسائل ثبت شرکت یا ایجاد شغل درگیر شوند، اقامت اروپا را بگیرند. هر کدام از کشورهای اروپایی برای خرید ملک و اخذ اخذ ویزا و اقامت در اروپا قوانین خاصی دارند.

واقعیت امر این است که اخذ ویزا و اقامت در کشورهایی نظیر یونان و پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ساده تر است. ضمن اینکه با اخذ اقامت دائم این کشورها نیز می توان به تسهیلات و امتیازات دیگر کشورهای اروپایی دسترسی پیدا کرد.

 

اخذ ویزا و اقامت با تمکن مالی

 از دیگر روش هایی که برای اخذ اخذ ویزا و اقامت در اروپا مطرح می شود، تمکن مالی است. افرادی می توانند از این روش بهره‌مند شوند که ماهانه درآمد ثابت و پایداری از سود سهام، سود بانکی، اجاره ملک یا حقوق بازنشستگی و… دارند.

اخذ ویزا و اقامت از طریق تمکن مالی به گونه ای است که شما باید ثابت کنید که درآمد کافی برای زندگی بدون نیاز به کار کردن را دارید.

اخذ ویزا و اقامت با تمکن مالیاخذ اقامت از طریق کشور ترکیه

 در واقع فردی که به دنبال اخذ ویزا و اقامت اروپاست، می تواند از طریق شهروندی ترکیه اقدام نماید. کشور ترکیه هم مرز با کشورهای اروپایی بوده و بخش از این کشور نیز در قاره اروپا قرار گرفته اما هنوز از نظر سیاسی یک کشور اروپایی به حساب نمی آید.

 در واقع ترکیه جزء اتحادیه اروپا، منطقه شینگن، منطقه یورو و… نیست. در نتیجه افرادی که از طریق ترکیه به اخذ ویزا و اقامت روی می آورند، باید به روش غیر مستقیم عمل کنند. در واقع اگر شما بتوانید شهروندی ترکیه را به دست آورید ،امکان دریافت اقامت اروپا برای شما راحت تر خواهد شد. کشورهای اروپایی همچون اسپانیا برای ایرانیان شرایط سخت و محدودیت بسیاری را در نظر گرفته اند. از این رو ایرانیان در برخی کشورها شرایط سرمایه‌گذاری یا خرید ملک ندارند. شرایط شهروندی ترکیه برای ایرانیان با سخت گیری و محدودیت همراه نیست.

ثبت شرکت سرمایه گذاری از گزینه های بسیار مناسب شهروندی ترکیه است. به گونه ای که شما می توانید خارج از ترکیه زندگی کنید اما به نام شهروند ترکیه شناخته شوید.

اقامت از طریق کار

اخذ ویزا و اقامت اروپا می تواند از طریق کار باشد. این روش نسبت به روش های سرمایه گذاری در اروپا کمی سخت تر است. برای اشتغال در اروپا نیاز به پیشنهاد کار از یک شرکت معتبر اروپایی دارد. شرکت های اروپایی با توجه به موقعیت شغلی خود ابتدا باید مناصب شغلی را با شهروندان کشور خود تکمیل نمایند. این شرکت ها در درجه دوم نیز موظف اند شهروندان اتحادیه اروپا را برای تکمیل موقعیت و جایگاه های شغلی خود انتخاب نمایند.

اقامت از طریق کار

همان طور که می بینید جایگاه کشورهای نظیر ایران برای اخذ ویزا و اقامت از طریق کار چندان میسر نیست. در واقع این نیروی کار زمانی از بین ایرانیان انتخاب می شود که هیچ نیروی کاری مستعد و مناسب برای تکمیل کادر شغلی در میان شهروندان اروپا و اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد.

در بین کشورهای اروپایی کشور اتریش و آلمان به نیروی کار بیشتری نیاز دارند. در واقع این کشورها به مهاجران ویزایی به نام ویزای جستجوی کار اعطا می‌کنند. با این ویزا، امکان ورود به آلمان و اتریش برای مهاجران غیرقانونی فراهم می‌شود و مهاجران می‌توانند در کشورهای آلمان و اتریش اقدام به جستجوی کار مناسب با توانایی های خود نمایند. البته این مهاجران با توجه به مهارت‌های شغلی، تخصصی، مدرک و مهارت زبانی رتبه بندی می شوند.

 ویزای جستجوی کار در کشور اتریش نسبت به آلمان شرایط سخت تری دارد. به گونه‌ای که در این کشور برای گرفتن ویزا باید مهارت بالایی در زبان آلمانی داشته باشید.

 

اقامت از طریق تحصیل

اخذ ویزا و اقامت به کمک تحصیل نیز می تواند یکی دیگر از راه های موثر برای زندگی در اروپا باشد. این روش امکان آشنایی با فرهنگ و نحوه زندگی مردم اروپایی را فراهم می‌کند. همچنین شرایط ایده‌آل برای تقویت زبان را به وجود می‌آورد و شانس ورود به بازار کار کشورهای اروپایی را نیز افزایش می دهد. در طی تحصیل، مهاجران می توانند به حدود ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته کار کند. البته این میزان ساعات کار با توجه به مقطع تحصیلات، قوانین کشوری که در آن تحصیل می کنید و… متفاوت است.

اخذ ویزا و اقامت بدون حضور

اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی را می توان بدون زندگی مستمر در این کشورها به دست آورد. البته این نوع امتیازها تنها در برخی از کشورهای اروپایی وجود دارد. به عنوان مثال با خرید ملک یا سرمایه گذاری در کشورهای نظیر پرتغال می توانید امکان اقامت در اروپا را بدون حضور در آن کشور به دست آورید.

اخذ ویزا و اقامت در اروپا
اخذ ویزا و اقامت از طریق ازدواج 

یکی دیگر از روش هایی که برای اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی مورد توجه قرار می گیرد، ازدواج است. اگر شما با یکی از شهروندان اروپایی ازدواج کنید، در این صورت می‌توانید اقامت از طریق ازدواج را داشته باشید. البته قوانین اخذ ویزا و اقامت از طریق ازدواج ر کشورهای مختلف متفاوت بوده، به عنوان مثال در برخی از کشورها این اقامت تنها با گذشت چند سال متوالی از ازدواج دائم افراد اعطا می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 9