مقالات

اقامت بلند مدت رومانی| شرکت بازرگانی ماهان تجارت پرشین

اقامت بلند مدت رومانی

اگر یک شهروند غیر اتحادیه اروپا هستید، برای اخذ اقامت بلند مدت رومانی باید یک سری شرایط و قوانین را پشت سر بگذارید. به طور کلی اقامت بلند مدت رومانی کمی پیچیده است. اما یکسری ترفندها وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا برای طولانی مدت در رومانی زندگی کنید، تحصیل کنید و یا به کسب و کار بپردازید. دقت کنید که اثبات توانایی مالی کمک زیادی می‌کند تا بتوانید اقامت بلندمدت این کشور را کسب کنید.

اقامت بلند مدت رومانی

شرایط اخذ اقامت بلند مدت رومانی

اگر شما یک فرد مستقل هستید، می بایست یکی از الزامات این بخش را داشته باشید. تا زمانی می توانید برای اقامت کشور رومانی اقدام کنید که در کشور رومانی شاغل باشید و نوع شغل شما باید از سوی دولت این کشور تایید شده باشد. اگر یکی از اعضای خانواده شما در این کشور زندگی می کنند می توانید از روش پیوستن به خانواده استفاده کنید که تا حد زیادی قابل قبول است.

کسانی که در کشور رومانی تحصیل کرده اند و یا قصد تحصیل در این کشور دارند، نیز می توانند برای اقامت بلند مدت رومانی اقدام نمایند. همینطور تحقیقات علمی و یا فعالیت‌های مذهبی نیز به شما کمک می کند تا اجازه دریافت اقامت این کشور را داشته باشید.

کسانی که برای درمان دراز مدت به رومانی سفر کرده‌اند با ارائه پرونده های پزشکی و تایید شرایط شان می توانند برای اقامت بلندمدت این کشور اقدام کنند. در صورتی که مدیر یک شرکت هستید و تمکن مالی بالایی دارید احتمالاً شانس شما برای اخذ اقامت بلند مدت زمانی بسیار زیاد خواهد بود

 

اقامت بلند مدت رومانی از طریق کار

یکی از روش های اخذ اقامت بلندمدت رومانی کار کردن در این کشور است. قوانین کار در کشور رومانی مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. پس از تایید مجوز کار شهروندان غیر اتحادیه اروپا می‌بایست یک زمان طولانی مدت با هدف کاری را بگذرانند و ویزای استخدام دریافت نمایند.

برای شروع این کار نیاز است که در ابتدا برای متقاضی یک شغل ارائه شود. معمولاً دولت رومانی یک سیستم سهمیه بندی در نظر می گیرد، تا تعداد مجوزهای کار ارائه شده برای شهروندان خارجی مشخص شود. اما دقت کنید که فرصت های شغلی در این کشور معمولا محدود است. موضوع مهمی که برای کار در رومانی باید به آن دقت کنید، داشتن مجوز کار  است.

مجوز کار از سوی اداره کار این کشور ارائه می‌شود به طور کلی مجوزهای کار مدل های مختلفی دارد و برخی برای کارگران دائمی، برخی برای کارگران فصلی و همینطور برای ورزشکاران، دانش آموزان و کارگران مرزی ارائه می شود. بر اساس نوع کاری که دارید شرایط تمدید اقامت موقت شما فراهم می شود، تا بتوانید پروژه اقامت بلند مدت زمانی را کسب کنید.

 

اقامت بلند مدت رومانی

اقامت بلند مدت رومانی از طریق تحصیل

دانشجویان بین المللی می توانند در رشته‌های فنی و مهندسی شرایط تحصیل خود را در رومانی فراهم سازند. خوشبختانه دوره های لیسانس و ارشد در این کشور به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. این فرصت به شما کمک می کند تا پس از تحصیل به دنبال کار باشید و شرایط اقامت بلندمدت خود را فراهم سازید.

اخذ اقامت بلند مدت از طریق تحصیل نیاز به یکسری مدارک دارد مثلا می بایست مدارکی ارائه دهید تا ثابت کند که می توانید از پس پرداخت شهریه یک سال تحصیلی بر آیید. همین طور می بایست یک سری گواهی ارائه دهید، تا مشخص کند که سرمایه کافی برای زندگی در این کشور دارید.

از سوی دیگر از شما گواهی عدم سوء سابقه کیفری خواسته شده و نیاز به بیمه پزشک خواهید داشت. شرایط سنی شما بررسی می‌شود و همینطور سطح علمی شما نیز مورد تحقیق قرار می گیرد.

 

اقامت بلند در رومانی از طریق سرمایه گذاری

برای سرمایه‌گذاری در این کشور در ابتدا باید اقدام برای اخذ اقامت یکساله داشته باشید. به طورکلی متقاضی می بایست گواهی تاییدیه از مرکز ترویج سرمایه گذاری خارجی رومانی دریافت کرده باشد. این گواهی برای کسانی صادر می شود که دارای سهام شرکتی باشند و یا در جایگاه شغلی مدیریت قرار گرفته باشند.

متقاضیان می بایست مالکیت قانونی محل دفتر خود را داشته باشند و همینطور میزان درآمد آنها باید ۵۰۰ یورو اعلام شده باشد. البته که درآمد ۷۰۰ یورویی نیز بابت سهامدار در نظر گرفته می‌شود در چنین حالتی شما می توانید اقامت یکساله خود را به صورت پی در پی تمدید نمایید.

در صورتی که بتوانید حداقل ۲۰۰ هزار یورو سرمایه گذاری کنید شرایط خوبی برای اجازه اقامت بلندمدت خواهید داشت. اگر بتوانید سرمایه گذاری به ارزش ۵۰۰ هزار داشته باشید و یا حداقل ۵۰ جایگاه شغلی ایجاد کنید، اقامت سه سال به شما ارائه می شود. همینطور نیاز است که بیمه درمانی برای خودتان و کارمندانتان در نظر بگیرید. اقامت بلندمدت رومانی از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین روش هایی است که برای ایرانیان در نظر گرفته شده و موقعیت خوبی خواهد داشت.

 

اقامت بلند مدت رومانی از طریق ازدواج

شرایط ازدواج در رومانی به صورت مدنی قابل قبول است و ازدواج مذهبی تایید نمی شود. گواهینامه ازدواج از سالن شهرداری ارائه شده و مورد تایید قرار می گیرد. قانون رومانی در این زمینه سختگیرانه عمل می کند.

مدارک لازم برای اخذ اقامت بلند مدت رومانی

همه افراد برای اخذ اقامت بلند مدت رومانی نیاز به تنظیم یکسری مدارک دارند. اسناد وضعیت مدنی باید هم به صورت کپی و هم اصل ارائه شود. همینطور نیاز به مدارک عبور از مرز دولتی دارید و باید کپی آنها ارائه شود. برای شما نیاز به مدرکی مبنی بر تمکن مالی خواهد بود.

افراد باید گواهی عدم سوء پیشینه و یا یک سری مدارک با ارزش قانونی مشابه داشته باشند. از سوی دیگر نیاز به گواهی پزشکی صادر شده توسط موسسه پزشکی خصوص خواهد بود و مدارک بیمه درمان نیز ارائه می‌شود. پس از اینکه تقاضای اقامت شما تایید شد، نیاز است که تقاضانامه خود را ثبت کنید و منتظر اجازه اقامت دائم خود باشید. این اجازه معمولاً تا ۵ سال بعد اعتبار دارد و امکان تمدید اقامت وجود خواهد داشت.

آیا اقامت طولانی مدت رومانی برای کارآفرینان نیز موثر است؟

در صورتی که ایده جدید و پول سازی در ذهن شما باشد، می بایست با دولت کشور رومانی در میان بگذارید بررسی‌های لازم روی ایده شما انجام شده و سایر مدارک و شرایط شما بررسی می‌شود. همین‌طور میزان تمکن مالی شما نیز مدنظر قرار می گیرد. دقت کنید که در چنین حالتی در ابتدا به شما اقامت موقت داده شده و بر اساس سودآوری ایده شما اقامت موقت تمدید شده تا در نهایت به اقامت بلند مدت رومانی برسید در نهایت بسیار مهم است که ایده شما برای امنیت ملی این کشور خطرناک نباشد.

با اقامت بلند مدت رومانی می توانید در این کشور تحصیل کنید و یا شغل مناسب خود را پیدا کنید. همینطور شرایط ازدواج نیز برای شما در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

اقامت بلند مدت رومانی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × = 5