مقالات

ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان

ویزا

ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان

ویزای تحصیلی برای کسانی صادر می‌ شود که پیگیر آموزش در کشورهای دیگر هستند. و همچنین باید به این نکته توجه داشت که هر کشور دارای قوانین خاص خود است و ممکن است برای گرفتن ویزا در هر کشوری نیاز به رعایت نکاتی باشد. برای مثال ممکن است هزینه ‌ای که برای صدور ویزا در یک کشور پرداخت می کنید با کشوری دیگر متفاوت باشد یا الزامات اسنادی که باید برای صدور ویزا برای تحصیل در کشورهای دیگر نیاز دارید متفاوت باشد. در این مقاله قصد داریم به موضوع ویزای تحصلی در نقاط مختلف جهان بپردازیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه برای شما عزیزان ارائه دهیم.

داشتن ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف دارای مزایای بسیار زیادی است اما مهمترین و اصلی‌ ترین مزایای این نوع از ویزا این است که شما با گرفتن ویزا می توانید در آن کشور ساکن شوید و در آن جا زندگی کنید. و همچنین یکی دیگر از مزایای داشتن ویزا در کشورهای مختلف برای تحصیل این است که شما می توانید در بهترین دانشگاه‌ های دنیا تحصیل کنید و در حین تحصیل به وطن خود رفت و آمد داشته باشید

ویزا چیست؟

به عبارت ساده و مفهومی ویزا یک سند مسافرتی است و معمولاً به صورت لیبل یا مهر در گذرنامه شما کسانی دیده می شود و و به متقاضیان اجازه داده می‌شود تا به صورت قانونی از کشور خود خارج شوند به حالت کلی ویزا ها داره انواع مختلفی دارند که ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان یک نوع از چند نوع ویزایی است که در دنیا وجود داردو همچنین لازم به ذکر است که ویزا ها به دو دسته تقسیم می شوند ویزای دانش آموزی و ویزای دانشجویی.

متقاضیانی که می‌خواهند ویزای تحصیلی در یک کشور را بگیرند تا در یک مقطع تحصیلی در آن کشور پذیرفته نشوند، نمی توانند اقدام به اخذ ویزا کنند و همچنین پذیرش یا  پذیرفته نشدن دانشجو در یک کشور بستگی به عواملی چون ملیت دانشجو کشور مقصد و دانشگاه درخواستی و همچنین مقطع  تحصیلی آن دانشجو دارد.

نکات مهم در مورد ویزا های تحصلی در نقاط مختلف جهان

برای تحصیل دانشجویان  در کشورهای دیگر نیاز به برنامه نویسی بسیار دقیق است و همیشه به دانشجویان توصیه می شود که روند پذیرش خود را با مهلت دانشگاه برنامه ریزی کامل داشته باشد.

دانشجویانی که متقاضی هستند در کشورهای دیگر تحصیل کند باید قبل از ورود به دانشگاه آزمون هایی را انجام دهند یکی از آزمون های واجب برای تحصیل در دانشگاه آزمون زبان انگلیسی است. همچنین برای تحصیل در دانشگاه ها مدارک خود را تهیه کنند از این رو به دانشجویان بسیار توصیه می شود که دو الی سه ماه پیش از زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام کنند تا به ثبت نام آنها در دانشگاه ها لطمه ای وارد نشود.

گرفتن ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان به دو دسته تقسیم شده است ویزای کوتاه مدت و ویزای بلند مدت. بیشتر ویزاهای کوتاه مدت به دانشجوها داده می شود که قصد دارند در دوره کوتاهی گواهینامه دیپلم بگیرد که کل مدت زمان گرفتن این گواهینامه حدود ۳ ماه می شود. از طرف دیگری ویزاهای بلند مدت به دانشجویانی داده می‌ شود که قصد دارند مدرک دانشگاهی را دریافت کنند که فراتر از دوره‌ ای سه ماهه باشد. این موارد شامل دوره های کارآموزی و برنامه های گواهینامه ۶ ماه و غیره می باشد که بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا از این نوع طبقه بندی استفاده می کنند.

هر کشور دارای قوانین مختلفی برای مهاجرت است و نیاز به برخی از مواد ضروری دارد که در زیر به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

گذرنامه معتبر

ویزا

گذرنامه معتبر مهمترین و اصلی ترین سند در گرفتن ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان برای مهاجرت است در حالی که باید یک گذرنامه معتبر داشته باشیم ممکن است که در کشورهای مختلف شرط اعتبار گذرنامه متفاوت باشد. برای مثال برخی از کشور ها می خواهند که گذرنامه شما فقط در زمان تحصیل تان در آن کشور اعتبار داشته باشد و پس از اتمام تحصیل خود به خود گذرنامه های شما باطل می شود.

و همچنین باید توجه داشته باشیم که حداقل دو صفحه خالی در گذرنامه برای ویزا وجود دارد.

اثبات حسن نیت متقاضی

مهم نیست که شما علاقه مند به کدام کشور برای تحصیل هستید مهم این است که آن دانشجو که متقاضی است بتوانند خود را به عنوان دانشجو ثابت کند و معمولاً این کار با تعیین و پذیرش موسسات آموزشی در کشوری که می خواهید در آن ساکن شوید صورت می گیرد.

وضوح مالی

بیشتر کشورها از شما می خواهند که شما خود را ثابت کنید که نه تنها از پس شهریه و هزینه دانشگاه بر می آیید بلکه شما منابع مالی لازم را دارید تا پایان اقامت در آن کشور مشکلی از نظر مالی برای شما پیش نیاید در حالی که در بعضی از کشورها اثبات مقدار مشخص از بودجه شما را می خواهند اما در بعضی از کشورهای دیگر این روند گسترده تر است.

مهارت زبانی

نکته دیگری وجود دارد که شما برای گرفتن ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان یا اقامت در کشور دیگر باید به آن توجه بسیار داشته باشید این است که ارتباط برقرار کنید یا در کلاس های آموزشی هم آن کشور شرکت کنید.

از آنجا که بیشتر دانشجویان قصد دارند در کشورهای انگلیسی زبان تحصیل کند بیشتر این کشورها از شما می خواهند که سطح مهارت از زبان خود را اثبات کنید.

به عنوان یک دانشجو که بخواهید به کشورهای انگلیسی زبان سفر کنید تا بتوانید تحصیل خود را ادامه دهید باید به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشید که این فرآیند با انجام آزمون صورت می ‌گیرد مانند آزمون آیلتس تافل و پی تی ای.

روند درخواست ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان

ویزای تحصیلی

پرونده درخواست ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان بعد از دریافت کردن نامه از دانشگاه انجام می ‌شود و دانشجویان پس از دریافت این نامه باید روند و مراحل درخواستی را طی کنند. داوطلبان می توانند از دو روش زیر برای ویزا اقدام کنند.

فرایند درخواست ویزای آنلاین

داوطلبان که می خواهند ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان دریافت کنند می توانند از روشهای آنلاین اقدام کنند. در روش آنلاین باید فرم هایی را به طور صحیح و اسناد و مدارکی را بارگذاری کنند و هرچند پس از درخواست آنلاین برای مصاحبه و ثبت بیومتریک باید به سفارت کشور مد نظر در محل سکونت خود  مراجعه کنند.

درخواست ویزای آفلاین

درخواست ویزای آفلاین شما باید به صورت حضوری برای تقاضای ویزا مراجعه کنید و فرم ها را تکمیل کنید.

در مرحله بعدی باید هزینه درخواست ویزا را بپردازید نهایی شامل مصاحبه و ثبت بیومتریک است مرحله بعد تعیین وقت مشاوره از طریق سایت و به صورت آنلاین صورت می‌گیرد

الزامات تمدید ویزا

به طور کلی ویزاها در یک دوره و زمان خاص صادر می شوند. اگر در صورت اجازه تحصیل تاریخ مهلت ویزای شما به اتمام برسد شما باید برای تمدید مجوز تحصیل خود اقدام کنید. اما به صورت کلی و قانونی شما باید ۳۰ روز قبل از اتمام مجوز خود اقدام به تمدید کنید همچنین تمدید می تواند از طریق پست یا به صورت آنلاین صورت گیرد.

پنج کشور برتر برای تحصیل در خارج از کشور

از جمله کشورهای که جزو لیست های برتر براتی تحصیل در خارج از کشور می باشند، می توان

کانادا

آلمان

اینلند

نیوزلند

سنگاپور را نام برد.

کانادا: همه ما کشور کانادا را به عنوان یکی از بهترین نقصها برای تحصیل می‌شناسیم که سالانه هزاران دانشجو را به خود جذب می ‌کند که این کشور دارای دانشگاه های خارق العاده و بسیار خوبی است، که محیط زیبا و حقوق بالا تحصیلات تکمیلی مناسب در این کشور است. همچنین دانشجویان و دانش آموزان می توانند ویزای تاثیر خود را به صورت بسیار آسان با استفاده از اینترنت دریافت کنند.

آلمان: دانشجویان در این کشور می‌توانند با امکان لغو شهریه در دانشگاه های دولتی تحصیل کند در واقع آلمان تجربه و تحلیل واقعی را در کشور خود و همچنین در دانشگاه‌های خود به دانشجویان خود ارائه می دهد. شانس دریافت ویزای دانشجویی در این کشور بسیار بالا است اکثر دانشگاه ها در آلمان رایگان هستند و دانشجویان هزینه برای تحصیل پرداخت نمی ‌کند خوشبختانه کار دانشجویی در کشور آلمان بسیار جا افتاده است و بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند در این کشور به دانشجویان کار بدهند و همچنین تحصیلات در این کشور در سه مقطع امکان پذیر است.

ایرلند:  برای انتخاب یک کشور برای تحصیل کشور ایرلند بهترین کشور و شایسته ترین کشور برای تحصیل است، زیرا این کشور با جاذبه ‌های زیبا و شایسته که دارد دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. همچنین برنامه های کاربردی در این کشور و سهولت در اخذ ویزا یکی از بهترین نکات در خوب بودن این کشور برای تحصیل است.

نیوزلند:  فرصت های بی شماری وجود دارد که شما در این کشور تحصیل کنید همچنین گرفتن ویزا در این کشور بسیار آسان است و دلیل این آسان بودن این است که اقدامات سخت مانند ایالات متحده ندارد و می توان برنامه ای را که می خواهید انجام دهید بررسی کنید و روند درخواستی خود را شروع کنید.

سنگاپور: یکی از مکان های بسیار عالی و فوق العاده برای کلاس های جهانی است که از معتبرترین و بهترین کالج ها و دانشگاه ها تشکیل شده و همچنین این نکته قابل توجه است که کشور سنگاپور تجربه های بین المللی به دانشجویان خود ارائه می دهد و اکثر دانشجویان برای ثبت نام باید به صورت آنلاین اقدام کنند.

 ویزای دانشجویی

اگر بخواهیم به حالت معمولی توضیح دهیم شما فقط به واسطه ویزای تحصیلی در نقاط مختلف جهان نمی توانید یک دانشجو یک کشور شوید و در آن کشور اقامت بگیرید. این جمله برای بسیاری از افراد نگرانی هایی را به همراه دارد اما باید توجه داشت که ویزای دانشجویی یک شرایط یک دوره ‌ای در کشور محبوب خودتان را فراهم می سازد و می توانید به واسطه تخصصی که یاد می گیرید، به دنبال تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کار باشید به این ترتیب شما ثوابق خوبی در تحصیل دارید و هم شرایط خوبی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 7 = یک