مقالات

وقت سفارت رومانی چیست؟

وقت سفارت رومانی

وقت سفارت رومانی

کشور رومانی از کشورهای اروپایی محسوب می شود و جاذبه های دیدنی و گردشگری زیادی دارد به این ترتیب نیاز به تعیین وقت سفارت رومانی خواهد بود تا سفر به این کشور مجاز شده و ویزای کشور صادر شود.

وقت سفارت رومانی چیست؟

وقت سفارت رومانی به زمانی گفته می‌شود که رزرو شده و در آن موعد مقرر شما می بایست در سفارت کشور رومانی حضور داشته باشید. وقت سفارت کشور رومانی به طور کلی از بین روز های خالی تقویم سفارت تعیین می شود.

در این روز می بایست مدارک مورد نیاز را به سفارت تحویل دهید و همینطور پروسه مصاحبه را با افسر پرونده پشت سر بگذارید، تا صلاحیت شما در خصوص تایید و یا رد ویزا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

شما برای دریافت ویزای رومانی قطعاً نیاز است که وقت سفارت کشور رومانی را پشت سر بگذارید.

 

 

 

 

 

سفارت رومانی

 

روش دریافت وقت سفارت رومانی

برای تعیین وقت سفارت رومانی می توانید به صورت حضوری به سفارت کشور رومانی مراجعه داشته باشید. همین طور شرایط تعیین وقت سفارت رومانی از طریق تماس تلفنی نیز برای شما فراهم شده است.

از سوی دیگر شما می توانید از طریق سایت سفارت کشور رومانی اقدام به تعیین وقت سفارت داشته باشید. شرایط به این صورت است که افراد باید همه مدارک خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

سپس وقت سفارت کشور رومانی برای آن‌ها رزرو می‌شود و هزینه مختصر برای تعیین وقت در نظر گرفته شده که باید به حساب سفارت پرداخت کنید.

پس از انجام این کارها وقت سفارت کشور رومانی با تاریخ دقیق برای شما مشخص می شود.
آدرس سفارت رومانی در تهران، خیابان بهارستان، خیابان فرخ آباد، پلاک ۲۲ است.

مدارک لازم برای سفارت رومانی

فرم ویزای شینگن رومانی هم به صورت حضوری و هم به شکل آنلاین در سایت تکمیل می شود. نیاز است که فرم را تکمیل کنید و آن را پرینت بگیرید و به همراه سایر مدارک خود به سفارت کشور رومانی ارائه دهید.

همه ایرانیان نیاز به ارائه شناسنامه داشته و باید از تمام صفحات شناسنامه خود کپی تهیه کرده و باید دقت کنید که شناسنامه شما باید ترجمه شود.

همه افرادی که درخواست ویزای رومانی دارند باید پاسپورت معتبر داشته باشند و اعتبار پاسپورت آنها می بایست حداقل ۶ ماه پس از تاریخ درخواست ویزا باشد

دقت کنید که از ۵ صفحه اول و صفحاتی که مهر خورده اند باید کپی بگیرید.
افراد نیاز به سه قطعه عکس رنگی دارند، که زمینه عکس باید سفید باشد و باید در وضعیت تمام رخ گرفته شود و جدید باشد. ابعاد عکس نیز می بایست ۶ در ۴ در نظر گرفته شود.

داشتن شغل رسمی به شما کمک میکند بنابراین اسناد رسمی شغل خود را ارائه دهید و سعی کنید منابع مالی خود را تکمیل کنید. دقت کنید که شما نیاز به گواهی اشتغال به کار دارید و همینطور ارائه گواهی اشتغال به تحصیل به زبان انگلیسی نیز می بایست در نظر گرفته شود.

زنان خانه دار و یا فرزندان می بایست صورتحساب بانکی همسر یا پدر خود را تحویل دهند.

از سوی دیگر افراد نیاز به تنظیم بلیط هواپیما رفت و برگشت طبق تاریخ مشخص خواهند داشت. همه افراد نیاز به بیمه درمانی مسافرتی دارند و هزینه ۳۰۰ هزار یورو برای هر مسافر در تمام مدت سفر در نظر گرفته شده است.

اگر بدون دعوت نامه به کشور رومانی سفر می کنید نیاز است که تاریخ رزرو هتل شما بر اساس تاریخ سفر هماهنگ باشد. عدم تطابق تاریخ بلیط رفت و برگشت و زمان هتل شرایط شما را دشوارتر می‌کند.

تایید صلاحیت توسط سفارت رومانی

پس از اینکه وقت سفارت رومانی تعیین شد طبق تاریخ اعلام شده می بایست مدارک لازم را تنظیم‌کرده و برای اخذ ویزا در سفارت کشور رومانی حضور پیدا کنید.

شرایط به این صورت است که افسر مربوطه در سفارت مصاحبه لازم را با شما انجام می دهد، تا از هدف شما برای سفر به رومانی اطلاعات دقیق کسب نماید.

یک سری سوال از سوی افسر مربوطه رد و بدل می‌شود و سپس مدارک شما مورد بررسی قرار می گیرد.

در این حالت صلاحیت شما برای اخذ ویزا و یا رد آن سنجیده می‌شود. دقت کنید که در پاسخ به سوالات قطعاً باید صادق باشید و به همه سوالات کوتاه و دقیق پاسخ دهید‌.

بسیار مهم است که بتوانید تمکن مالی خود را اثبات کنید و افسر پرونده را متقاعد کنید که می‌توانید از پس هزینه زندگی در رومانی بر آیید.

از سوی دیگر باید افسر مربوطه را متقاعد سازید که پس از مدت زمان مشخص به کشور خود باز می گردید و رومانی را ترک می‌کنید.
اگر همه مراحل گفته شده به طور کاملا دقیق انجام شود مسئول مربوطه صلاحیت شما را تایید می کند و شرایط برای صدور ویزا فراهم می‌شود.

سفارت رومانی

پس از تایید صلاحیت توسط سفارت رومانی چه باید کرد؟

پیش از این که مصاحبه انجام شد و مدارک مورد بررسی قرار گرفت و همینطور پروسه انگشت‌نگاری طی شد صلاحیت شخص برای صدور ویزا مورد تایید قرار میگیرد دقت کنید که شما نیاز به پیکاپ مدارک و پاسپورت به سفارت رومانی خواهید داشت.

گذرنامه پس از ارسال به سفارتخانه رومانی مورد بررسی قرار گرفته و به ویزا الحاق می شود. در نهایت تاریخی اعلام می شود که باید طبق تاریخ به کشور خود بازگردید.
اگر این کار را نکنید قطعاً مجرم شناخته می شوید و برای شما جریمه در نظر گرفته می شود.

مراحل دریافت ویزای رومانی

کشور رومانی عضو اتحادیه اروپا بوده و شما برای سفر به این کشور نیاز به ویزای شنگن دارید برای دریافت ویزا می توانید به سایت سفارت مراجعه کنید و فرم درخواست را به صورت آنلاین پر کنید.
دقت کنید که فرم ها در مدلهای یکبار ورود و چند بار ورود هستند. در این مرحله نیاز است که فرم مربوطه و مدارک دیگر را به سفارت ارسال کنید.

پس از ارسال مدارک تهیه شده، در روز تعیین شده می بایست به سفارت این کشور مراجعه داشته باشید تا پروسه مصاحبه و انگشت نگاری طی شود.
دقت کنید که پیش از ورود به کشور رومانی، باید با قوانین کشور آشنا باشید. مثلاً اینکه کشور رومانی در حدود نیم ساعت با ایران اختلاف زمانی دارد، مردم این کشور به زبان رومانیایی صحبت می کنند اما زبان انگلیسی نیز در این کشور بسیار رایج است.

واحد پول در کشور رومانی لئو بوده و وضعیت آب و هوایی کشور معتدل رو به گرم است. برای سفر به کشور رومانی میتوانید ویزای بلند مدت و کوتاه مدت بر اساس سطح نیاز خود انتخاب نمایید.

ویزا های کوتاه مدت برای سفرهای توریستی، تجارت، حمل و نقل و شرکت در نمایشگاههای فرهنگی ارائه می شود.
در صورتی که هدف شما کار بوده و یا قصد سرمایه گذاری در این کشور دارید، می بایست به سراغ ویزاهای بلندمدت بروید. در هر صورت شما باید ثابت کنید که از پس هزینه های زندگی در این کشور بر می‌آیید.

در غیر این صورت مشکلات زیادی برای شما ایجاد می شود. دقت کنید که دعوت نامه به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین شرایط را برای خود فراهم سازید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

 

سفارت رومانی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج − 3 =