اخبار, مقالات

مهاجرت به کانادا 2019

مهاجرت به کانادا

برنامه اقامت آنلاین کانادا 2019 Express Entry

Express Entry یک سیستم درخواست مهاجرت به کانادا از طریق درخواست آنلاین است. اکسپرس اینتری یک روش مهاجرتی نیست ، در واقع اکسپرس اینتری، روشی جدید برای دریافت و بررسی پرونده های مهاجرت به کانادا توسط تخصص و نیروی کار ماهر می باشد. اکسپرس اینتری به افراد مختلف این امکان را می دهد تا بواسطه مهارت و یا تخصصی که دارند به عنوان یک نیروی کار ماهر به کانادا مهاجرت کنند و اقامت کانادا را دریافت کنند. اگر افراد متقاضی بر اساس سیستم امتیازبندی کانادا دارای رتبه بالاتری باشند، برای اقامت دائم کانادا انتخاب می‌گردند.

افرادی که مایل به مهاجرت به کانادا تحت عنوان نیروی کار متخصص می باشند، باید اقدام به ثبت نام و تشکیل پروفایل در سیستم Express Entry بنمایند.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت سریع به کانادا

مهاجرت به کانادا

سیستم اکسپرس اینتری چگونه کار میکند؟

با ثبت مشخصات شما نظیر سابقه کار،مدرک تحصیلی،مدرک زبان، سن و… در سامانه اکسپرس اینتری پرونده شما تشکیل میشود و امتیاز شما اعلام می شود و شما همراه با دیگر واجدین شرایط در لیست انتظار قرار می گیرید. دولت کانادا، تمامی استان های کانادا و تمام افراد کارفرما قادر به انتخاب مهاجرین از لیست انتظار هستند، از متقاضیانی که امتیاز بالایی دارند و یا دارای پیشنهاد شغلی و یا انتخاب استانی می باشند برای اخذ اقامت دائم کانادا دعوت میشود. افراد متقاضی می بایست در مدت ۶۰ روز درخواست آنلاین خود را برای اقامت دائم ثبت نمایند. از این تاریخ اداره مهاجرت کانادا ظرف مدت ۶ ماه به درخواست اقامت آنها پاسخ خواهد داد.

به طور کلی طی 3 مرحله درخواست اقامت کانادا توسط تخصص در سیستم اکسپرس اینتری انجام می شود.

مرحله اول:

فرد متقاضی برای مهاجرت به کانادا باید در سایت اکسپرس اینتری در قسمت پروفایل ثبت نام کند و باید اطلاعات شخصی و حرفه ای خود شامل سابقه کار، تحصیلات، سن و نمره زبان انگلیسی یا فرانسه را وارد کرده و در سیستم ثبت نمایند.

آدرس سایت: https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/application/account.html

مرحله دوم:

سپس سیستم Express Entry با توجه به شرایط شغلی و تحصیلی متقاضی و همسر او امتیاز متقاضی و رتبه او را در مجموعه همه متقاضیان (Pool of Candidates) به ثبت می رساند و متقاضی در لیست انتظار قرار می گیرد.

مرحله سوم:

در این مرحله کارفرمایان، استانها و دولت کانادا نیروهای مورد نیاز خود را از میان افراد واجد شرایط موجود در سیستم (Pool of Candidates) گزینش می کنند و برای افرادی که انتخاب میشوند دعوتنامه رسمی صادر می شود. متقاضی پس از دریافت دعوتنامه باید ظرف 60 روز درخواست اقامت دائم خود را در سایت ثبت نماید.

نکته: اگر فرد متقاضی در مدت ۶۰ روز پس ازدریافت دعوتنامه از کشور کانادا پاسخی به دعوتنامه ندهد، به طور خودکار از سیستم اکسپرس حذف می شود.

در نهایت پس از انجام این مراحل متقاضی کارت اقامت کانادا (Permanent Residency) خود را دریافت می‌کند.

مهاجرت به کاناداشرایط امتیاز بندی مهاجرت به کانادا 2019 :

برای اقدام جهت مهاجرت کاری به کشور کانادا از طریق سیستم اکسپرس اینتری متقاضی باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را از فاکتورهای ذیل دارا باشد.

سن متقاضی: حداکثر 12 امتیاز دارد
تحصیلات: حد اکثر 25 امتیاز دارد
مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی: 28 امتیاز دارد
سابقه کار: حداکثر 15 امتیاز دارد
دارا بودن پیشنهاد شغلی در کشور کانادا: حداکثر 10 امتیاز دارد
انطباق پذیری(مهارت های قابل انتقال): 10 امتیاز دارد
مجموع امتیازها: 100 امتیاز
حداقل امتیاز مورد نیاز :67 امتیاز از 100 امتیاز

متقاضیانی که در کشور کانادا تحصیل کرده باشند امتیاز بیشتری اخذ می کنند و متقاضیانی که دارای اقوام درجه یک در کانادا هستند نیز از امتیاز بیشتری برخوردار میشوند. دارا بودن دعوتنامه کاری از یک کارفرمای کانادایی می تواند پرونده یک شخص را به بالاترین امتیاز برساند. همچنین به همسر متقاضیانی که متاهل هستند در صورت دارا بودن مدرک دانشگاهی و مدرک زبان امتیاز تعلق میگیرد.

مزایای سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا

1- سرعت پردازش بالاتر و کارآمدتر
از طریق برنامه اقامتی اکسپرس اینتری کانادا متقاضی ظرف 6 ماه اقامت کانادا را دریافت می کند.این پروسه زمانی با ثبت درخواست آنلاین در سیستم آغاز می شود.
در حالی که درگذشته که این پروسه مبتنی بر ثبت درخواست های کاغذی بود، موانع زیادی وجود داشت که اغلب موجب تاخیر در پروسه کاری می شد.

2- سیستم الکترونیکی
تحت سیستم اکسپرس اینتری، کل پردازش برنامه ها از طریق یک سیستم الکترونیکی انجام می شود و هیچ امکان تبعیضی بین متقاضیان وجود ندارد و نامزدهای منتخب صرفا بر اساس نمرات سیستم امتیاز دهی خود انتخاب
می شوند.

3- کاهش حداقل امتیاز مورد نیاز
در چند سال اخیر، برنامه دولت کانادا قصد دارد تا مهاجران بیشتری را در این کشور پوشش دهد. به همین دلیل حداقل امتیاز مورد نیاز برای پذیرش سیستم اکسپرس اینتری را کاهش داده است.

4- سیستم فدرال مهاجرت:
از آنجا که Express Entryیک سیستم فدرال مهاجرت به کانادا است، افرادی که دعوت نامه کاری خود را دریافت می کنند می توانند مستقیما برای اقامت دائم کانادا درخواست کنند و هنگامی که شما اقامت کانادا را دریافت می کنید، می توانید در هر استان کشور کانادا زندگی کنید. علاوه بر این، لازم نیست که به زبان فرانسوی مسلط باشید تا اقامت دائمی از طریق اکسپرس اینتری دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = هشت