مقالات

راهنمای جامع انواع ویزای کار کانادا و شرایط اخذ آن‌ها

ویزار کار کاندا

خروج از کشور

هر ساله، افراد بسیار زیادی قصد دارند از کشور خارج شوند. یکی از مهم ترین مولفه ها و فاکتور ها برای این کار تهیه ویزا می باشد. البته برخی کشور ها برای ورود نیاز به ویزا ندارند، اما تعداد کشور های بدون نیاز به ویزا بسیار کم بوده و شما عملا برای رفتن به اکثر کشور های مطرح نیاز به تهیه ویزا دارید.

کشور کانادا یکی از بهترین کشور ها برای مسافرت های توریستی، تحصیل، کار و … محسوب می شود. از این رو، قصد داریم در ادامه ی مطلب به بررسی ویزای کار کانادا پرداخته و شرایط آن را برای شما معرفی کنیم. در آخر نیز موارد مورد نیاز برای اخذ آن نیز توضیح داده خواهد شد.

طبیعت کانادا

انواع ویزای کانادا

به طور کلی ویزا های کانادا را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

  • ویزای اقامت دائم
  • ویزای اقامت موقت

در ادامه به بررسی مختصر این دو نوع ویزا خواهیم پرداخت.

ویزای اقامت دائم

همان طور که احتمالا از نام این ویزا متوجه شده اید، این نوع ویزا به طور دائم به شما داده شده و از طریق آن می توانید شهروندی کشور کانادا را هم بدست آورید. این نوع ویزا به دو دسته تقسیم می شود.

ثبت شرکت

این نوع ویزای دائم به افرادی داده می شود که قصد دارند در این کشور یک کسب و کار ایجاد کنند. شما برای دریافت این نوع ویزا باید بتوانید توانایی مالی و شرایط خود را به کارشناسان ثابت کنید.

سرمایه گذاری

اگر قصد تاسیس شرکت و یا کسب و کاری را در کانادا ندارید، می توانید با سرمایه گذاری در این کشور صاحب ویزای دائم شوید.

ویزای اقامت موقت

این نوع ویزا، همان طور که از نامش مشخص است، تنها برای مدت محدودی اعتبار داشته و شما می بایست پس از پایان اعتبار آن کشور کانادا را ترک کنید. دسته بندی های مختلف این نوع ویزا را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

ویزای توریستی

به طور ساده، این ویزا برای افرادی بوده که تنها قصد مسافرت به کانادا را داشته و به با هدف گردشگری وارد این کشور می شوند.

ویزای تحصیلی

یکی از محبوب ترین انواع ویزا بوده و به افرادی که قصد ادامه تحصیل خود در دانشگاه های کانادا را دارند داده می شوند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در این کشور تحصیل کنید باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. در غیر این صورت می توانید از ویزای عمومی نیز استفاده کنید.

ویزای کار

ویزای کار کانادا، که موضوع بحث ما نیز می باشد، جزو موثر ترین ویزا های این کشور می باشد. این ویزا به افرادی داده شده که قصد کار کردن در کانادا را دارند. این ویزا تا زمان پایان کار شخص در کشور اعتبار دارد.

این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هیچگاه زمان دقیق برای پاسخگویی به درخواست شما و همچنین بررسی امتیاز بندی ها وجود ندارد و هر زمان که بررسی ها کامل شد به شما اطلاع داده می شود. در ادامه به بررسی دقیق تر ویزای کار کانادا خواهیم پرداخت.

 

 

ویزای کار کانادا

بررسی ویزای کار کانادا

ویزای کار کانادا به دو دسته کلی تقسیم می شود:

  • ویزای کار کانادا عمومی
  • ویزای کار کانادا تخصصی

ویزای کار عمومی: در این نوع ویزای کار کانادا، کارفرمای شما مشخص نبوده و معلوم نیست که قرار است دقیقا چه کاری در کانادا انجام دهید. ویزای کار عمومی همان طور که مشخص است، نیاز به تخصص خاصی نداشته و شامل کارهای عمومی نظیر کارهای خدماتی، نگهبانی و … می شود. خوب است بدانید که ویزای کار کانادا منجر به اقامت دائم نخواهد شد.

ویزای کار تخصصی :

در این نوع ویزای کار کانادا، شما دقیقا می دانید که قرار است با چه شخصی و به چه مدتی کار کنید. برای تهیه این نوع ویزا، شما ابتدا باید درخواست کار خود را به کارفرما ارائه دهید. شما می توانید آگهی های کاریابی و تبلیغات های آنها را در رسانه های مختلف مشاهده کنید.

اگر درخواست شما با موافقت رو به رو شده و تخصص شما تایید شود، تاثیر شما برروی اقتصاد کشور ارزیابی خواهد شد. این تاثیر می تواند مثبت، خنثی و یا منفی باشد. در صورتی که شما پاسخ مثبت یا خنثی دریافت کنید، می توان به ادامه فرآیند دریافت ویزا امیدوار بود.

گفتنی است که مدت زمان اعتبار ویزای کار تخصصی یک سال بوده و پس از آن شما می توانید آن را تمدید کنید. نکته ای که در این مورد وجود دارد این است که برای ویزای کار تخصصی، نوعی فرآیند به نام اکسپرس انتری نیز وجود دارد.

در این روند، به هر شخص میزان امتیاز خاصی بر اساس میزان تحصیلات، سابقه کاری، سن، جاب آفر و سطح دانش زبان شخص داده می شود. کل این امتیاز از 100 نمره بوده و شما می توانید با کسب حداقل 67 امتیاز، درخواست خود را انجام دهید. نکته ای که در مورد شرط سنی وجود دارد این است که اگر سن شما بین 18 تا 35 سال باشد، بیشترین امتیاز ممکن را از این بخش بدست خواهید آورد. موارد زیر شامل امتیاز ویژه و اضافی برای درخواست دهندگان خواهد شد :

  • سطح دانش زبانی همسر
  • تحصیل خود متقاضی در کانادا
  • تحصیل همسر در کانادا
  • سابقه کار خود متقاضی در کانادا
  • سابقه کار همسر در کانادا
  • پیشنهاد رسمی کار
  • سکونت داشتن اقوام در کانادا

نکته دیگری که در مورد اکسپرس انتری وجود دارد این است که متقاضی حتما باید دارای حداقل مدرک دیپلم باشد. همچنین، موارد زیر همگی پیش شرط های درخواست ویزای شما می باشد:

  • شما باید فاقد سو پیشینه باشید.
  • شما باید فاقد هرگونه بیماری خاص و پرهزینه ای باشید.
  • باید حداقل دارای یپلم کانادایی باشید، در غیر این صورت می توانید مدرک خود را تبدیل کنید.
  • حتما باید حداقل دارای سابقه 12 ماه کاری ( 1560 ) ساعت باشید.
  • باید بتوانید به دولت کانادا ثابت کنید که توانایی مالی مناسبی دارید. در صورتی که پیشنهاد کار رسمی دارید نیازی به این کار نیست.
  • از آنجا که کانادا کشور دو زبانه ای محسوب می شود، باید حداقل نمره 7 را در آزمون CLB کسب کرده باشید. در صورتی که نمره آیلتس یا آزمون های معتبر دیگری را دارید می توانید آن را تبدیل کنید.

در آخر این موضوع را در نظر داشته باشید در صورتی که شما داری تمامی شرایط مورد نیاز می باشید، این به آن معنا نیست که حتما با درخواست ویزای کار شما موافقت خواهد شد. بلکه این موارد حداقل هایی بوده که برای ثبت درخواست مورد نیاز می باشد. بنابراین ارسال درخواست شما به منزله ی موافقت با آن نبوده و شما می بایست منتظر اطلاع بعدی باشید.

لازم به ذکر است که شما می توانید برای راهنمایی بیشتر و دقیق تر و آگاه شدن از دیگر شرایط کسب ویزا، مهاجرت و …، با مجموعه ماهان تجارت پرشین تماس حاصل فرمایید.

 

 

کانادا

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 − یک =