شرایط زندگی, مقالات

شرایط زندگی در مجارستان و هزینه های زندگی (آپدیت ۲۰۲۰)

شرایط زندگی در مجارستان

مجارستان کجاست؟

مجارستان یا به زبان انگلیسی Hungary، سرزمین رودهای پر آب و زیبا با کرانه هایی دل انگیز است که در اروپای مرکزی قرار دارد. مجارستان دارای هفت مرز با کشورهای اتریش، اسلوونی، اسلواکی، رومانی، اوکراین، کرواسی و صربستان است.

همسایگان مجارستان را از شمال اسلواکی، شمال شرقی اوکراین، از شرق و جنوب شرقی رومانی، از جنوب کرواسی و از غرب کشور‌های اسلوانی و اتریش تشکیل داده‌اند. پایتخت این کشور شهر بوداپست است و مساحت این کشور ۹۳۰۳۰ کیلومتر مربع می‌باشد.

مجارستان از ۱۹ شهرستان و یک شهر مستقل بنام بوداپست تشکیل شده است. جمعیت مجارستان بالغ بر ۹.۷۷۳.۰۰۰ نفر است (آمار متعلق به سال ۲۰۱۹). ۸۸% جمعیت این کشور را مجارها تشکیل می‌دهند و دیگر تیره‌های ساکن این کشور، آلمان ها، رومانیایی ‌ها، صرب‌ها و کروات‌ها هستند.

شهرهای مهم مجارستان علاوه بر بوداپست، شهرهای دبرسن، میشکولتس، سگد، پچ و گیور هستند.
مجارستان عضو پیمان آتلانتیک شمالی، اتحادیه اروپا و پیمان شنگن است.
۷۰% از جمعیت مسیحی این کشور را کاتولیک‌ها و ۲۵% آنرا پروتستان‌ها تشکیل می‌دهند.

مجارستان یکی از قدیمی‌ترین کشورهای اروپایی است. این کشور در سال ۸۹۶، پیش از کشورهایی چون آلمان، فرانسه و قبل از آن که پادشاهی‌های انگلوساکسون متحد شوند، تأسیس شد. این کشور به دلیل مناظر زیبا، شیوه زندگی مردم، استانداردهای ایمنی و هزینه پایین زندگی در اروپا، به عنوان یک مکان محبوب برای افراد در سراسر جهان تبدیل شده است. بعد از اینکه مجارستان در سال ۲۰۰۴ به عضویت اتحادیه اروپا در آمد، تعداد مهاجران خارجی در آن به طور قابل توجهی افزایش یافته و شرایط زندگی در مجارستان را ایده آل اقشار زیادی کرده است.

مجارستان، صنعت توریسم غنی، نرخ جرم و جنایت پایین، جو سیاسی پایدار و جمعیت صلح دوستی دارد.

مجارستان دارای آب و هوای نسبتاً معتدلی است:

این کشور دارای آب و هوای نسبتاً خنک و معتدل و نزدیک به آب و هوای غرب ایران است و به دلیل بارندگی‌های فصلی، دارای جنگل‌های سرسبز و باغات میوه زیادی می‌باشد. دمای هوا در مجارستان و در تابستان حدوداً ۳۴+ درجه و در زمستان نهایتاً ۱۸- درجه می‌باشد.

جالب است بدانید که مجارستان نیمی از میوه‌های کل قاره اروپا را تأمین می‌کند.

سیاست مجارستان دموکرات است:

مقام ریاست جمهوری در کشور مجارستان تا حدود زیادی یک مقام تشریفاتی بوده و نخست وزیر زمام امور را به دست می گیرد. رئیس جمهور از بین اعضای مجمع ملی، برای یک دوره پنج ساله برگزیده می‌شود. به صورت اسمی، رئیس جمهور فرمانده نیروهای مسلح و دارای قدرت نامزدی برای پست نخست وزیری است.
آشنایی با زبان مجاری:

زبان ملی مجارستان (مجاری = magyar) کاملاً متفاوت از سایر زبان‌های اروپایی است. این زبان ۴۴ حرف در حروف الفبا، ۱۴ حرف صدادار و ۲۵ آوای همخوان دارد. واژه‌ها در این زبان به نحوی متفاوت با آنچه خوانده می‌شوند، نوشته می‌شوند.

اگر شما قصد تحصیل در مجارستان و یا زندگی در این کشور را دارید، نیازی به دانستن زبان مجاری نخواهید داشت. تقریبا اکثر مردم این کشور زبان انگلیسی را می دانند و مخصوصا در شهرهای دانشگاهی (مانند بوداپست) امکان زندگی با زبان انگلیسی به صورت مناسبی وجود دارد.

کلاس‌های آموزشی زبان مجاری در این کشور، در ابتدای هر فصل تشکیل می‌شوند و به مهاجران با هزینه پایین (تا سطح A2) آموزش داده می‌شود. طول مدت این کلاس‌ها ۶ ماه است.
مردم مجارستان چگونه اند:

مردم مجارستان به دو دلیل دیدگاه مثبتی نسبت به مهاجران دارند و به راحتی آنها را بین خود می‌پذیرند؛

۱- اغلب مهاجرانی که در مجارستان زندگی می‌کنند، به روش‌های تحصیلی، کاری و یا سرمایه‌گذاری به این کشور مهاجرت کرده‌اند.

۲- تعداد پناهجویان (افراد بی بزاعت) در مجارستان به شدت پایین است.

۳- توان مالی مردم مجارستان خیلی بالا نیست و در واقع بخش عمده ای از مهاجران این کشور، سطح رفاهی بهتری نسبت به مردم مجارستان دارند. این باعث شده است که مردم، به مهاجران این کشور به چشم یک فرصت اقتصادی نگاه کنند.

مجارستان تنها کشور ترانزیتی اروپا برای پناهجویان است. بدین معنی که مهاجران از طریق این کشور به شمال و مرکز اروپا مهاجرت می‌کنند.

مجارها، در محیط‌های کاری به صورت رسمی لباس می‌پوشند. بدین معنی که مردان معمولاً کت و شلوار تیره و پیراهن سفید و زنان لباس‌های رسمی زنانه بر تن دارند. جالب است بدانید کسب و کار در مجارستان هنوز تحت سلطه مردان است.
شرایط زندگی در مجارستان

شرایط زندگی در مجارستان
شرایط تحصیل در مجارستان:

معمولاً دانشجویان ایرانی تمایل زیادی برای تحصیل در مجارستان دارند. زیرا تدریس در اغلب دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی انجام می‌شود و مدارک دانشگاهی این کشور در تمامی کشورهای جهان معتبر است. همچنین هزینه‌های زندگی در مجارستان ۴۰ الی ۵۰ درصد ارزانتر از سایر کشورهای اروپای غربی است. این موضوع یکی از عوامل تأثیرگذار در جذب دانشجویان خارجی به این کشور محسوب می‌شود.

دوره زبان در مجارستان یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به اروپا می باشد. یکی از دلایل آن سرعت و سهولت صدور این ویزا برای دانشجویان است.

هزینه دانشگاه‌های خصوصی برای تحصیل در رشته‌های پزشکی در مجارستان، سالانه حدود ۱۶٫۰۰۰ یورو و هزینه تحصیل در سایر رشته‌ها، سالانه بین ۲٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ یورو متغیر است.

دانشگاه‌های مجارستان در حال حاضر (شرایط ۲۰۲۰) میزان زیادی از درخواست دانشجویان ایرانی را می‌پذیرند. البته تحصیل در کالج های مجارستان (قبل از دانشگاه)، فرآیند اخذ ویزای دانشجویی را تسهیل می‌کند.

ساختار و معماری شهری در مجارستان:

بر اساس آمار منتشر شده در سال ۲۰۱۹ کشورهای مجارستان و چک، زیباترین کشورهای اروپا معرفی شدند. این کشورها دارای معماری بی نظیری در قاره اروپا هستند.

به کشور مجارستان، عروس کشورهای اروپایی نیز می‌گویند. این کشور از نظر معماری جذابیت بصری بسیاری بالایی را برای گردشگران ایجاد می‌کند. ساختمان‌های سطح شهر به همان شیوه معماری قرون ۱۸ تا ۲۰ میلادی هستند.

به عنوان مثال؛ ساختمان پارلمان مجارستان در کنار رودخانه دانوب، یکی از زیباترین ساختمان‌های اروپا است. درخشندگی و زیبایی خاص این ساختمان در طول شب، همواره یکی از جاذبه‌های گردشگری بوداپست محسوب می‌گردد. معماری خاص ساختمان دانشگاه فنی نیز در کنار دانوب بسیار زیبا است.

 

پارلمان مجارستان
بزرگ‌ترین دریاچه آب گرم جهان در مجارستان است:

دریاچه هویز که بزرگ‌ترین چشمه آب گرم دنیا است، در ۸ کیلومتری شهر Keszthely قرار دارد. شما در این دریاچه اجازه شنا دارید. جریانات آب در این دریاچه بسیار زیاد است. به طوری که هر ۷۲ ساعت یک بار، جریان آب کاملاً عوض می‌شود. طبیعت گیاهی و جانوری این دریاچه به دلیل شرایط دمایی و ترکیبات شیمیایی آن کاملاً منحصر به فرد است.

فاصله این دریاچه تا شهر بوداست بسیار کم است و افرادی که در بوداست سکونت دارند با حدود دو ساعت رانندگی می‌توانند خود را به دریاچه هویز برسانند. آب این دریاچه در زمستان نیز کاملاً گرم است.

بخش دوم: شرایط زندگی در مجارستان چگونه است؟

قبل از بررسی شرایط زندگی در مجارستان، مختصری از ۴ شهر مهم این کشور بدانید.
شهر اول: بوداپست (Budapest)، شهری با کیفیت بالای زندگی

بوداپست پایتخت مجارستان است و به عنوان پرجمعیت‌ترین و اصلی‌ترین شهر این کشور و یکی از بزرگترین شهرهای اتحادیه اروپا شناخته می‌شود. مساحت بوداپست ۵۲۵ کیلومتر مربع است و جمعیتی حدود ۱،۸ میلیون نفر دارد.

بوداپست به عنوان یکی از زیباترین شهرهای اروپا نیز شناخته می‌شود. این شهر به عنوان هفتمین مکان محبوب اروپا برای زندگی (توسط مجله فوربز) انتخاب شده است. نقاط قوت این شهر در مراقبت‌های بهداشتی، تحقیقاتی، آموزش، رسانه، تجارت، طراحی و گردشگری است.

بوداپست دارای بیش از ۳۵ موسسه آموزش عالی است که محبوب‌ترین رشته‌های تحصیلی اعم از؛ پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و انواع رشته‌های مهندسی را ارائه می‌دهند.

منطقه مرکزی شهر بوداپست در امتداد رودخانه دانوب، به عنوان میراث جهانی در یونسکو ثبت شده و دارای آثار قابل توجه زیادی از جمله ساختمان پارلمان مجارستان، قلعه بدا، سنگر ماهیگیر، کاخ گرشام، پل زنجیره ای Széchenyi، کلیسای Matthias و مجسمه آزادی است.

شهر دوم: دبرسن (Debrecen)، مرکز فرهنگی مجارستان:

دبرسن دومین شهر بزرگ مجارستان و مرکز فرهنگی این کشور است. این شهر در فاصله کمی (حدود سه ساعت) از بوداپست قرار دارد و چندین سال پایتخت مجارستان بوده است.

شهر دبرسن با ۱۴ شهر دیگر جهان پیمان خواهرخواندگی دارد که مهم‌ترین آنها شهر سنت پترزبورگ روسیه است.

شهر سوم: پچ (Pécs)، شهر دانشگاه علوم پزشکی پچ:

پچ، پنجمین شهر بزرگ مجارستان است. این شهر در سال ۲۰۱۱ به عنوان مرکز فرهنگی اروپا شناخته شد.

دانشگاه علوم پزشکی پچ یکی از دلایلی است که باعث شهرت جهانی این شهر شده است. این دانشگاه با قدمت ۶۴۲ سال، قدیمی‌ترین دانشگاه مجارستان در مرکز شهر پچ می‌باشد که در سال ۱۳۶۷ میلادی توسط پادشاه “لویس” تأسیس شده است. این شهر میزبان دانشجویان زیادی از اکثر کشورهای دنیا از جمله سوئد، فرانسه، ایران، آلمان، آمریکا و کانادا است.
شهر چهارم: سگد (Szeged)، شهر مراکز مهم گردشگری و تحصیلی:

شهر سگد، یک مرکز توریستی مهم در مجارستان است و علاوه بر مکان‌های توریستی، وجود مراکز آموزشی مختلف این شهر را به یکی از مقاصد تحصیلی برای دانشجویان تبدیل کرده است.

مهمترین دانشگاه شهر سگد، دانشگاه علوم پزشکی سگد مجارستان می‌باشد. همچنین دانشگاه‌ها و کالج‌های دیگری در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم انسانی و هنر وجود دارند که تحصیل به زبان انگلیسی در آنها، عاملی برای جذب شمار زیادی از دانشجویان بین‌المللی به این شهر شده است.

در ادامه مطلب به بیان شرایط زندگی در مجارستان می‌پردازیم…

وضعیت بهداشت و درمان مجارستان:

در سال ‌های گذشته مجارستان به دلیل ارائه خدمات دندان پزشکی مناسب و مقرون به صرفه، توانست گردشگران زیادی را به خود جذب کند و هرساله گردشگران اروپایی زیادی برای ترمیم دندان‌های خود به مجارستان سفر می‌کنند. مجارستان بالاترین سرانه دندان پزشک را به ازای جمعیت خود در جهان به خود اختصاص داده و مراکز دندان پزشکی بزرگی را در بوداپست و شهرهای کم جمعیت‌تری همچون مشونگاروور تأسیس کرده است.

جالب است بدانید هزینه دندانپزشکی در مجارستان کمتر از ایران است.

شرایط کار در مجارستان:

مجارستان یکی از اقتصادهای در حال توسعه و بخشی از بازار اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری در این کشور تنها ۳٫۷% است که موفقیت این کشور در جذب سرمایه و کارآفرینی را نشان می‌دهد.

با تغییرات سیاسی در ۲ دهه گذشته، مجارستان در حال تبدیل به یکی از بهترین کشورهای مورد اعتماد برای سرمایه‌گذاری در اروپای مرکزی است و به همین دلیل از اکثر نقاط جهان در حال جذب سرمایه‌گذار خارجی می‌باشد.

لیستی از ۱۵ کسب و کار پردرآمد در مجارستان:

کافی شاپ
رستوران
شرکت خدمات توریستی
راه اندازی خوابگاه (پانسیون)
راه اندازی سوپرمارکت و هایپرمارکت
کارخانه فرآوری مواد غذایی
تجارت طیور و تخم مرغ
کارواش
تجهیزات پزشکی
شرکت تولید نساجی
سالن‌های زیبایی
نمایندگان فروش
خدمات مربوط به آی تی (IT)
استودیو ضبط صدا و تصویر

لیستی از ۱۵ شغل پردرآمد در مجارستان:

مدیر پروژه ۱٫۵۰۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۴۶۰۰ یورو)
مدیر خرید ۱٫۲۰۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۳۷۰۰ یورو)
مهندس تضمین کیفیت ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۳۱۰۰ یورو)
مدیر حسابداری ۹۶۶٫۶۶۷ HUF (تقریباً ۲۹۸۳ یورو)
مهندس معماری و عمران ۹۴۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۹۰۰ یورو)
مدیر ارشد توسعه دهنده ۹۰۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۷۷۷ یورو) – (Developer)
مدیر آی تی ۸۹۵٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۷۶۱ یورو)
مدیر توسعه بازار ۸۶۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۶۵۳ یورو)
ارزیابی ساخت و ساز ۸۴۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۵۹۲ یورو)
حسابرس داخلی ۸۲۰٫۰۰۰ HUF(تقریباً ۲۵۳۰ یورو)
حسابدار ۸۱۶٫۶۶۷ HUF (تقریباً ۲۵۲۰ یورو)
مشاور مدیریت ۸۰۰٫۰۰۰ HUF (تقریباً ۲۴۷۰ یورو)

مشاغل مورد نیاز در مجارستان کدامند؟

متخصصان ICT
متخصصین علوم طبیعی
مهندسین
متخصصین سلامت
امور اقتصادی
مدیران مالی و حسابداری
پزشکان
پرستاران
کارکنان پرسنل
متخصصان فناوری اطلاعات
ناظران
فروشندگان ماشین
کارکنان رستوران و هتل
رادیولوژی
نمایندگان فروش

ساعات کاری کشور مجارستان برابر است با ۴۰ ساعت در هفته و کارمندان می‌توانند ۲۱ روز در سال مرخصی بگیرند.

اقتصاد کشور مجارستان:

مجارستان در حال حاضر اقتصادی فعال و باکیفیتی دارد و سرمایه‌گذاری خارجی و نرخ رشد اقتصادی این کشور در ۲ دهه گذشته رشد بالایی داشته است.

نکات جالبی در خصوص اقتصاد مجارستان:

بخش قابل توجهی از جمعیت مهاجر مجارستان، در شرکت‌های چند ملیتی فعالیت می‌کنند.
مجارستان در رده سی و پنجم کشورهای صادر کننده دنیا قرار دارد.
در سال‌های اخیر مجارستان بیشترین کاهش نرخ بیکاری را در اروپا داشته است.

محصولات صادراتی مجارستان عبارتند از: ماشین آلات و تجهیزات، محصولات کارخانه ای، مواد غذایی فناوری شده و محصولات الکتریکی.

صادرات مجارستان عمدتاً به کشورهای آلمان (۵/۲۹ درصد)، ایتالیا (۶/۵ درصد)، فرانسه (۵ درصد)، اتریش (۵ درصد)، رومانی (۲/۴درصد) و لهستان (۱/۴ درصد) انجام می‌شود.

واردات مجارستان عبارتند از: ماشین آلات و تجهیزات، سوخت و برق، مواد غذایی خام و مواد اولیه.

واردات مجارستان عمدتاً از کشورهای آلمان (۱/۲۷ درصد)، روسیه (۲/۸ درصد)، چین (۹/۶ درصد)، اتریش (۲/۶ درصد)، فرانسه (۷/۴ درصد)، ایتالیا (۶/۴درصد)، هلند (۳/۴درصد) و لهستان (۳/۴ درصد) انجام می‌شود.

سایر اطلاعات اقتصادی مجارستان عبارتند از:

تولید ناخالص داخلی: ۲/۱۹۴ میلیارد دلار
نیروی کار: چهار میلیون و ۱۹۰ هزار نفر
نرخ بیکاری: ۱/۷درصد
نرخ تورم: ۸/۷ درصد
جمعیت زیر خط فقر: ۶/۸ درصد

در ادامه از هزینه‌های زندگی در مجارستان مطلع می‌شوید…
بوداپست – مجارستان

بوداپست – مجارستان
هزینه‌های زندگی در مجارستان:

تمام هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان برای یک فرد مجرد، ماهیانه در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ یورو می‌باشد.

هزینه اجاره خانه و آپارتمان در کشور مجارستان پایین‌تر از کشور ایران است! شما می‌توانید در پایتخت این کشور و در محله ای مناسب (محله‌های غربی بوداپست)، یک منزل ۷۰ متری را با ۳۰۰ یورو در ماه اجاره کنید.

مجارستان از نظر غذا، لباس، اجاره منزل، تفریحات، لوازم جانبی، برق، بنزین، بیمه و مسافرت، نسبت به ایالات متحده، انگلستان و اکثر کشورهای اروپایی ارزان‌تر است. به همین دلیل اغلب مهاجران می‌توانند پس انداز مناسبی در این کشور داشته باشند.

شما باید بدانید که مجارستان یک کشور فوق العاده ارزان برای زندگی نیست اما یکی از مقاصد خوب برای افرادی است که می‌خواهند زندگی کم هزینه ای را در مرکز اروپا شروع کنند.

واحد پول مجارستان فورینت است. تقریباً هر ۱۹۰ فورینت برابر با ۱ دلار و هر ۲۴۰ فورینت برابر با ۱ یورو است. به منظور سهولت خوانندگان، هزینه‌ها را در جدول زیر به واحد یورو آورده‌ایم.
رستوران در مجارستان قیمت (€) گستره (€)
وعده غذایی، رستوران ارزان قیمت ۴٫۶۱ € ۳٫۶۹-۷٫۶۹
وعده غذایی برای ۲ نفر، رستوران متوسط (پیش غذا، غذای اصلی، دسر) ۲۴٫۶۰ € ۱۶٫۹۱–۳۰٫۷۵
McMeal در McDonalds ۴٫۶۱ € ۳٫۶۹–۵٫۵۴
آبجو تولید مجارستان (۰٫۵ لیتری) ۱٫۲۳ € ۰٫۹۲–۱٫۶۹
آبجو وارداتی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۱٫۳۸ € ۰٫۹۲-۲٫۱۵
کاپوچینو ۱٫۲۱ € ۰٫۷۷-۱٫۵۴
کوکاکولا / پپسی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۰٫۸۸ € ۰٫۶۲-۱٫۲۳
آب (بطری کوچک) ۰٫۶۲ € ۰٫۳۱-۰٫۹۲
سوپر مارکت در مجارستان
شیر (۱ لیتر) ۲٫۵۶ € ۱٫۹۷-۳٫۲۶
نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۰٫۵۳ € ۰٫۳۵-۰٫۸۴
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۰٫۳۹ € ۰٫۳۲-۰٫۵۶
تخم مرغ (۱۲ عدد) ۱٫۵۵ € ۱٫۲۱-۲٫۰۳
پنیر محلی (۱ کیلوگرم) ۲٫۳۲ € ۱٫۸۱-۳٫۴۹
سینه مرغ (۱ کیلوگرم) ۱٫۸۵ € ۱٫۳۹-۲٫۲۳
گوشت گاو (۱ کیلوگرم) ۳٫۳۰ € ۲٫۵۱-۴٫۸۸
سیب (۱ کیلوگرم) ۰٫۴۵ € ۰٫۲۸-۰٫۵۶
موز (۱ کیلوگرم) ۰٫۵۷ € ۰٫۴۲-۰٫۶۸
پرتقال (۱ کیلوگرم) ۰٫۵۱ € ۰٫۳۹-۰٫۶۷
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم) ۰٫۶۹ € ۰٫۴۲-۰٫۹۸
سیب زمینی (۱ کیلوگرم) ۰٫۲۵ € ۰٫۱۷-۰٫۳۶
پیاز (۱ کیلوگرم) ۰٫۲۵ € ۰٫۱۴-۰٫۴۲
کاهو (۱ سر) ۰٫۶۹ € ۰٫۴۲-۱٫۰۸
آب (بطری ۱٫۵ لیتر) ۰٫۳۱ € ۰٫۲۲-۰٫۴۶
بطری شراب (متوسط) ۳٫۶۹ € ۲٫۹۲-۴٫۹۲
آبجو تولید بلغارستان (۰٫۵ لیتری) ۰٫۶۹ € ۰٫۶۲-۰٫۹۲
آبجو وارداتی (بطری ۰٫۳۳ لیتر) ۰٫۹۵ € ۰٫۶۲-۱٫۳۸
بسته سیگار (مارلبورو) ۳٫۶۹ € ۳٫۳۸-۳٫۹۱
حمل و نقل در مجارستان
بلیط یک طرفه (حمل و نقل مترو) ۱٫۰۸ € ۰٫۹۸-۱٫۰۸
بلیط ماهانه (استفاده معمول) ۲۹٫۲۲ € ۲۷٫۶۸-۳۰٫۴۵
شروع تاکسی ۱٫۳۸ € ۱٫۳۸-۲٫۱۵
تاکسی هر ۱ کیلومتر ۱٫۳۹ € ۱٫۳۹-۱٫۴۸
تاکسی هر ۱ ساعت ۱۲٫۹۲ € ۱۲٫۹۲-۱۳٫۸۴
بنزین (۱ لیتر) ۴٫۳۷ € ۴٫۰۷-۴٫۶۶
فولکس واگن گلف ۱،۴ KW Trendline ۱۷,۰۲۹٫۷۴ € ۱۵,۳۷۷-۱۸,۴۵۲٫۳
تویوتا کرولا ۱٫۶ لیتر ۹۷ کیلو وات کمپرسور ۱۷,۰۹۰٫۴۲ € ۱۵,۳۷۷-۱۹,۹۹۰
موارد کاربردی – قبوض
هزینه‌های عمومی (برق، گرمایش، خنک کننده، آب، زباله) برای آپارتمان ۸۵m2 ۱۵۱٫۶۱ € ۹۲٫۲۶-۲۱۵٫۲۸
تعرفه ۱ دقیقه مکالمه با تلفن همراه (بدون تخفیف) ۰٫۰۹ € ۰٫۰۶-۰٫۱۲
اینترنت (۶۰ مگابیت در ثانیه یا بیشتر، دانلود نامحدود، کابل / ADSL) ۱۳٫۰۱ € ۹٫۲۳-۱۸٫۴۵
ورزش و اوقات فراغت در مجارستان
باشگاه بدنسازی، هزینه ماهانه برای ۱ بزرگسال ۳۲٫۴۷ € ۲۱٫۵۳-۴۶٫۱۳
(اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته ۱۰٫۵۳ € ۶٫۱۵-۱۵٫۳۸
سینما ۵٫۲۳ € ۴٫۶۱-۶٫۱۵
مراقبت از کودک در مجارستان
مهد کودک ماهانه برای ۱ کودک ۲۷۲٫۸۶ € ۱۵۳٫۷۷-۳۵۹٫۸۲
پوشاک و کفش در مجارستان
۱ جفت جین (Levis 501 یا مشابه) ۵۷٫۳۰ € ۳۰٫۷۵-۷۶٫۸۸
۱ لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره ای (Zara، H & M، …) ۲۶٫۶۸ € ۱۵٫۳۸-۳۹٫۹۸
۱ جفت کفش نایک ۶۹٫۵۵ € ۴۸٫۹۰-۹۲٫۲۶
۱ جفت کفش مردانه چرم ۷۹٫۰۶ € ۶۱٫۵۱-۱۰۷٫۶۴
اجاره ماهانه منزل در مجارستان
آپارتمان (۱ خوابه) در مرکز شهر ۳۸۷٫۴۳ € ۲۴۶٫۰۳-۴۹۲٫۰۶
آپارتمان (۱ خوابه) خارج از مرکز ۲۸۶٫۹۰ € ۱۸۴٫۵۲-۳۶۹٫۰۵
آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر ۶۸۶٫۵۲ € ۴۳۰٫۵۵-۹۸۴٫۱۲
آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز ۴۷۵٫۸۹ € ۳۰۷٫۵۴-۷۰۷٫۳۴
قیمت خرید خانه در مجارستان
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر ۱۸۵٫۲۹ € ۸۰٫۰۰-۲۸۵٫۷۱
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان خارج از مرکز ۱۰۹٫۶۹ € ۵۷٫۱۴-۱۷۱٫۴۳
حقوق و دستمزد در مجارستان
میانگین درآمد در مجارستان – ماهانه خالص (بعد از مالیات) ۶۰۷٫۸۴ €
میانگین درآمد در بوداپست – ماهانه خالص (بعد از مالیات) ۸۱۰٫۸۴ €
نرخ بهره وام به درصد (٪)، ۲۰ ساله ۵٫۳۹ ۰٫۰۱-۰٫۰۲

این داده‌ها بر اساس ۱۶۹۸۳ گزارش در کشور مجارستان می‌باشد. داده‌های ما برای هر کشور، بر اساس میانگین گزارش‌ها در تمام شهرهای آن کشور است.
آخرین بروزرسانی: مارس ۲۰۱۹ (براساس آمار Numbeo)

مزایای زندگی در مجارستان و داشتن اقامت این کشور:

هزینه‌های زندگی پایین در این کشور.
سطح رفاه و امنیت نسبتاً بالا در این کشور.
تحصیلات رایگان شما و فرزندانتان در یکی از بهترین کشورهای اروپا.
امکانات رایگان و باکیفیت پزشکی درصورت داشتن بیمه دولتی.
امکان کار، زندگی و تحصیل در تمام کشورهای حوزه شنگن بدون هیچگونه محدودیتی.
راه اندازی یک تجارت امن در این کشور و تعامل تجاری با تمام کشورهای دنیا.
امکان افتتاح انواع حساب‌های بانکی و بین‌المللی.
امکان استفاده از تسهیلات بانکی در مجارستان و اروپا.
قوانین تجاری و گمرکی آزاد حوزه شنگن و اتحادیه اروپا.
امکان بهره برداری آسان از مارکت اروپا و دنیا.

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست

دانشگاه فناوری و اقتصاد بوداپست
قسمت سوم: برخی از معایب و مشکلات زندگی در مجارستان:
نرخ بالای مالیات بر ارزش افزوده (VAT):

در مجارستان، مالیات بر ارزش افزوده ۲۷% بوده و این عدد بالاتر از هر کشور دیگری در اتحادیه اروپا می‌باشد. تنها به تعداد کمی از اقلام مانند نان، مالیات ۱۵% تعلق می‌گیرد.
هزینه‌های گرمایش در این کشور ارزان نیست:

هزینه‌های گرمایش به خصوص در زمستان (اگر از حد نرمال بگذرد) تقریباً گران است.
وجود بروکراسی در ادارات:

معمولاً بررسی پرونده‌های اداری و رسمی در مجارستان، طی یک فرایند بسیار بوروکراتیک انجام می‌شود و زمان زیادی برای بررسی پرونده‌های اداری صرف می‌شود. این موضوع معمولاً باعث ناراحتی بسیاری از ارباب رجوع‌ها در این کشور می‌گردد.
زبان دشوار:

مجاری یک زبان دشوار برای یادگیری است. درصد قابل توجهی از مردم محلی در حومه شهر و خارج از بوداپست، فقط به زبان مجاری می‌توانند صحبت کنند. این موضوع گاهی می‌تواند به یک چالش برای مهاجران و حتی توریست‌ها تبدیل شود. معمولاً به مهاجران خارجی و توریست‌ها توصیه می‌شود حداقل با برخی از عبارات معمول مجاری آشنا باشند که بتوانند ابتدایی‌ترین تعاملات روزانه را با مردم محلی برقرار کنند.

اگر در بوداپست زندگی می‌کنید، کمتر به زبان مجاری نیاز پیدا می‌کنید و با زبان انگلیسی می‌توانید زندگی بی دغدغه ای داشته باشید. البته بهتر است در کلاس‌های زبان مجاری شرکت کنید.

اما هنوز نکات جالب دیگری در مورد مجارستان باقی مانده است:

مجارستان یکی از ۳۰ کشور پر بازدید جهان است.
مکعب روبیک در سال ۱۹۷۴ توسط Ernő روبیک، استاد معماری در مجارستان اختراع شد.
ساخت کاخ سلطنتی سنت استفان، ۵۰ سال به طول انجامید و به یادبود پادشاه اول مجارستان ساخته شد.
کاخ سلطنتی سنت استفان و ساختمان پارلمان مجارستان هم ارتفاع هستند (۹۶ متر) و ساختمانی بلندتر در این شهر اجازه ساخت ندارد.
بوداپست به خاطر داشتن حمام‌ها و چشمه‌های آب گرم مشهور است و این کشور بیش از ۱۰۰ چشمه آب گرم را در خود جای داده است.
بزرگترین فستیوال موسیقی جهان به نام Sziget هر ساله در ماه آگوست و به مدت یک هفته در بوداپست برگزار می‌شود.
قدیمی‌ترین خط متروی جهان پس از لندن، در بوداپست و در سال ۱۸۹۶ افتتاح شده است.
محبوب‌ترین ورزش در مجارستان فوتبال و واترپلو است.
پایه‌های کشور امروزی مجارستان را قوم مجار در اواخر قرن نهم میلادی بنا نهادند.
کشور مجارستان در فاصله سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۸۹ تحت سلطه کمونیسم بود.
امید به زندگی در این کشور برای زنان بین ۷۷ تا ۸۳ سال و برای مردان بین ۶۸ تا ۷۳ سال است.
کتب خاطرات زندگی در مجارستان یکی از پرفروش‌ترین عناوین چاپی اروپا است.

معرفی چند وب سایت مفید در مجارستان:

هزینه‌های دقیق زندگی در مجارستان
سایت کاریابی در مجارستان
درآمد مشاغل در مجارستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 8 =