مقالات

درباره جدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2021

قوانین اخذ ویزا

درباره جدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2021

در این مقاله قصد داریم به معرفی قوانین اخذ ویزا در سال 2012 برای کشور های کانادا، انگلستان و آمریکا بپردازیم. واژه ویزا Visa برای همه، واژه ای آشناست. هم برای آنهایی که به سفر خارجی رفته اند و هم آنهایی که نرفته اند. به جهت اقامت در کشورهای خارجی داشتن ویزا از قوانین می باشد. ویزا یا پاسپورت یا گذرنامه و یا روادید از مهمترین مدارک نیاز، برای سفرهای خارجی است. به طور کلی می ‌توان ویزا را به عنوان سندی دانست که از سفارتخانه هر کشوری برای شهروندان دیگر کشورها صادر می شود تا به واسطه آن بتوانند به آن کشور ورود و یا خروج و یا عبور داشته باشند. ویزا Visa می تواند به دو صورت حضوری و یا آنلاین صادر شود. بر اساس قوانین کشور ها، صدور ویزا از انواع و اقسام مختلف تشکیل شده است. به همین خاطر بهتر است قبل از آنکه برای سفر به کشور مد نظر شرایط را فراهم نمایید، در رابطه با نحوه اخذ ویزا و قوانین موجودی که از جانب آن کشور صادر گشته است اطلاعات کافی را دریافت نمایید. در این مقاله در نظر داریم درباره جدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2012 بر اساس تغییرات مهمی که در در زمینه سیاست ها و روابط کشورها ایجاد شده است، مطالب سودمندی را بیان نماییم. در این مقاله سعی شده است درباره جدید ترین قوانین اخذ ویزا به تفکیک کشورهای پرمخاطب به جهت مهاجرت پرداخت شود.

در این خصوص می توان به مواردی اشاره داشت که تقریبا در تمام کشور ها رعایت ان الزامی است مانند:

  • داشتن عکس پرسنلی در سایز سه و نیم در چهار و نیم با پس زمینه سفید
  • داشتن شناسنامه
  • داشتن فرم تکمیل شده خانوادگی
  • برای سفرهای دو نفره به همراه همسر، داشتن سند ازدواج
  • داشتن گواهی اشتغال به تحصیل برای فرزندان
  • ارائه مدارک مالی به جهت اثبات تمکن مالی به زبان لاتین به انضمام مهر شعبه بین المللی
  • داشتن سند ملکی و یا گواهی سپرده های بلند مدت و یا داشتن اوراق خرید سهام و یا داشتن سند اتومبیل
  • به همراه داشتن دعوتنامه معتبر از کشور مقصد

مواردی است که همواره در رابطه با اخذ ویزا برای سفر به کشور های خارجی با اهمیت بوده است

اخذ ویزاجدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2021، کشور کانادا

برای سفر به کشور کانادا، حتی می توانید اگر دعوتنامه معتبر ندارید می ‌توانید به جای آن، برگه رزرو هتل که برای مدت مشخص شده دریافت نموده اید را ارائه نماید. خاطرنشان می شود اگر فرزند شما قرار است با یکی از والدین به این سفر برود، نیاز است رضایت نامه محضری از دیگر والدین او در پرونده وجود داشته باشد. اگر از کارمندان باشید به جهت اخذ ویزا، داشتن گواهی اشتغال به کار معتبر که با مهر کارگزینی همراه بوده و فیش حقوقی 2 ماه آخر در آن وجود داشته باشد نیز می تواند از دیگر قوانین اخذ ویزا برای سفر به کشور کانادا باشد. اگر از افراد کارفرما می باشید باید مدارک شرکت خود را اعم از آگهی تاسیس، روزنامه های رسمی، آگهی تغییرات واریزی بیمه کارکنان در دو ماه آخر، به علاوه فیش واریزی مالیات شرکت را به همراه داشته باشید. اگر از افرادی باشید که مشاغل آزاد دارند، با توجه به اینکه بر اساس شغل های آزاد مدارک متفاوتی مورد نیاز است بهتر است که از مشاوران موسسات معتبر در این زمینه اطلاعات کسب نمایید. با توجه به اینکه کشور کانادا در ایران سفارتخانه ندارد، از جمله هزینه های اخذ ویزا شرایط انگشت نگاری خواهد بود. به این خاطر باید یکی از کشورهای منتخب در این زمینه را برای انجام انگشت ‌نگاری انتخاب نمایید. در رابطه با هزینه های اخذ ویزا برای کشور کانادا برای افراد بین 14 تا 80 سال در حدود 185 دلار را می توان اعلام نمود.

جدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2021، کشور انگلستان

اگر قصد سفر به کشور انگلستان را دارید، باید بدانید برای این کشور ویزا های متفاوتی صادر می شود اعم از ویزای توریستی و ویزای تحصیلی. که هر کدام از قوانین مشخص خود بهره مند می باشند. برای سفر به انگلستان باید برای هر ویزا به صورت جداگانه درخواست اعلام نمایید در ادامه به قوانین اخذ ویزا توریستی اشاره خواهیم نمود. یادتان باشد سفر به انگلستان با ویزای شینگن امکان پذیر نمی باشد. برای اخذ ویزای انگلستان داشتن مدارک قابل قبول به جهت اثبات بازگشت از کشور انگلستان الزامی است. این موضوع گذراندن مراحل پیچیده ای را به دنبال دارد که می تواند موجبات بروز مشکلات برای متقاضیان باشد. باید برای گذراندن این مرحله به انبوهی از اصطلاحات و واژه های تخصصی آشنا باشید. ایم موضوع می‌تواند اتلاف وقت را برای شما به دنبال داشته باشد. به طور کلی برای اخذ ویزای توریستی کشور انگلستان که به نام ویزای ویزیتوری نیز معروف است، داشتن اصل پاسپورت به همراه دو عکس به علاوه ترجمه شناسنامه و احیانا مدارک ازدواج، داشتن ترجمه مدارک بیمه تامین اجتماعی و شغلی، وجود ترجمه سند ملکی، داشتن پرینت 3 ماهه از حساب بانکی و ترجمه شده فرم تمکن مالی الزامی می باشد.

اخذ ویزاجدیدترین قوانین اخذ ویزا در سال 2021، کشور آمریکا

اگر قصد سفر به کشور امریکا را دارید باید بدانید اجازه ورود شما به کشور آمریکا از زمان کوتاهی برخوردار خواهد بود. این زمان حتی می تواند از مدت اعتبار ویزای شما نیز کمتر باشد. اینکه شما چه مقدار می توانید به واسطه ویزای توریستی در آمریکا اقامت داشته باشید، یک نظریه سلیقه ای است که کاملا به نظر افسر کنسولگری مربوط می شود. ویزای آمریکا از انواع مختلفی برخوردار است. ما در این جا به معرفی ویزای توریستی می پردازیم. ویزای توریستی به دو دسته B1 و B2 تقسیم می شوند. که بر اساس هدف شما از سفر به آمریکا، نوع آن مشخص می شود

ویزای B1 مناسب افرادی است که به هدف تجارت قصد سفر به آمریکا را دارند.

ویزای B2 مخصوص افرادی است که به هدف سیاحت و یا دیدار با اقوام قصد سفر در مدت کوتاه را به آمریکا دارند.

همانطور که گفته شد، از شرایط مهم اخذ ویزای توریستی آمریکا شرایط مدت زمان اقامت شما است که باید کوتاه باشد در این زمینه مواردی چون:

داشتن وابستگی به میهن خود مهم است. این شرایط باید با ارائه اسناد ملکی و گواهی داشتن یک کسب و کار معتبر به نام شخص متقاضی همراه باشد.

داشتن تمکن مالی کافی که نشان دهد شما در سفر و اقامت خود در کشور آمریکا از نظر مالی توانایی مطلوب را دارید.

داشتن توانایی سفر به کشورهای همسایه ایران به دلیل اینکه برای سفر به آمریکا نیاز است که در سفارتخانه های کشورهای غیر از ایران شرایط را دنبال نمایید.

برای تعیین میزان تمکن مالی، هیچ مقدار مشخصی اعلام نشده است.  وجود این فاکتور در قوانین به دلیل تایید تامین موارد مالی برای خود و خانواده می باشد. یادتان باشد اگر در زمینه اثبات تمکن مالی کوچک ‌ترین شکی نسبت به افسر کنسولی ایجاد شود، ویزای توریستی شما ریجکت خواهد شد.

قوانین اخذ ویزا توریستی آمریکا

  • داشتن پاسپورت
  • داشتن تاییدیه فرم ds 160
  • داشتن ترجمه شناسنامه
  • داشتن یک قطعه عکس معرف شما در 6 ماه قبل
  • ارائه پرینت حساب و گردش موجودی در بانک و یا حقوق ماهیانه
  • داشتن اسناد مالکیت منزل یا زمین
  • داشتن نامه اشتغال به تحصیل از دانشگاه های ایرانی که می تواند شانس اخذ ویزای توریستی برای شما را بالا ببرد
  • داشتن پاسپورت های قدیمی

اخذ ویزا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 8